Види кишень

Розробка уроку з предмету  
«Технологія виготовлення виробів»
на тему: «Види кишень»


ТЕМА УРОКУ: Види кишень.  
МЕТА УРОКУ:
1.  Навчальна: ознайомити учнів з різними видами кишень, їх      застосування у жіночому,  дитячому та чоловічому одязі,  набути знань з технологічної послідовності обробки  кишень;
2. Виховнаформувати позитивне ставлення до трудової діяльності, сприяти вихованню естетичного смаку, культурі праці;
3. Розвиваюча:  сприяти розвитку фантазії, творчості конструкційному мисленню, просторової уяви, вмінню працювати самостійно використовуючи інтернет ресурси.
ОБЛАДНАННЯ: Зразки кишень, види кишень(додаток А), комп’ютер,      інструкційна картка (додаток Б).
ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань.
 Анотація проекту:
       Проект розрахований на учнів з професії «Швачка.Кравець». В ході виконання проекту учні об’єднуються в три групи (« Історики», «Дослідники», «Практики»), які виконують окремі завдання проекту. Даний проект є додатковим матеріалом для уроків при проектуванні та виготовленні накладної кишені.
Ключове питання: «Кишеня - це необхідність чи забаганка моди?»
Тематичні питання:
§  Історичні відомості про кишеню.
§  Види накладних кишень їх застосування в сучасному одязі.
§  Технологічна послідовність обробки накладної кишені.
Завдання проекту:

     1)   Залучення учнів до пошукової діяльності шляхом дослідження матеріалу  «Види кишень»

       2)    Поглиблення знань учнів шляхом вирішення проблеми «Кишеня

 - це необхідність чи забаганка моди?»
        3)    Спонукання до поглибленого вивчення теми різних видів кишень їх застосування в одязі.
      4)    Розвиток творчої діяльності, вміння працювати самостійно.
                                     Етапи реалізації уроку-проекту
                                    I Етап. Підготовчо-організаційний
                                   Складання графіку робот над проектом
§  Ознайомлення учнів з темою проекту.
  §  Поділ учнів на творчі групи («Історики», «Дослідники», «Практики»)  
  §  Розподіл завдань проекту:
     І група «Історики» - відшукати інформацію про історичні відомості про виникнення кишень, систематизувати і оформити  її у вигляді публікації; 
        ІІ група «Дослідники» - дослідити, які бувають види кишень, розглянути більш детально накладні кишені їх використання у швейних виробах. Підготовлену інформацію представити у вигляді презентації;
      ІІІ група «Практиків» - розробити викрійку накладної кишені, підготувати відео матеріал послідовності обробки простої накладної кишені, розробити інструкційну картку технологічної послідовності обробки накладної кишені.
·  §    Підготовка учнів до демонстрації проекту.
   §  Демонстрація проекту.
II етап. Організаційно-виконавчий . Хід уроку
Мотивація:
       Вчитель: В сучасному житті важливе місце займають вироби, які призначенні для комфорту людини. Щоб вони були неповторними та оригінальними найкраще їх виготовляти самостійно. Тому на уроці ви ознайомитесь з різними видами кишень та технологічною послідовністю обробки.
    Зараз неможливо уявити швейний виріб без кишень. Вони розташовані, як на дитячих так і на жіночих, чоловічих виробах. Так  що ж таке кишеня? Кишеня – це елемент одягу, призначений для перенесення різноманітних речей. На сьогоднішній день кишені стали настільки повсякденним предметом гардероба, що здається, що вони були завжди. То давайте дізнаємося коли саме з’явилися перші кишені, для чого вони використовувались і як виглядали? Цю інформацію нам підготувала група «історики».
Виступ групи «Істориків» (захист публікації).
§ Інформація про виникнення кишені;

§  Історія розвитку кишені;

§  Новинки моди.
















   Звичайно , існувало ще безліч різних уявлень про походження кишені, наприклад , багато приписували її винахід Леонардо да Вінчі.
   Щодо історичного виникнення кишені досі існує багато суперечок, хоч найчастіше цей факт приписують ізраїльському кравцеві Бені Карману. Основним завданням кишені від початку було знайти альтернативу поясові, в якому переносились гроші, внаслідок чого, вони були досить легкою здобиччю для грабіжників. Можна припустити, що виникнення кишені стало певною революцією в одязі.
Досить швидко кишеня стала не тільки практичним атрибутом одягу, але й набула декоративних рис, ставши елементом моди. За всієї різноманітності кишень, які в наш час застосовуються практично в кожному елементі одягу - від спідньої білизни до пальто, можна розрізнити два види: кишеня внутрішня (наприклад, в брюках) та зовнішня (наприклад,  нагрудна кишеня сорочки).
У різні часи мода на кишені змінювалася. Придумували нові форми. Незмінним залишалося одне – кишеня , як деталь одягу, в основному носила  функціональне навантаження. Тобто служила для зберігання дрібних речей. Але з часом кишеня стала виконувати не тільки функціональне навантаження, а бути і елементом оздоблення швейних виробів.
          Після закінчення виступу група «Істориків» підводить підсумок своєї роботи в певному напрямку, дає відповідь на ключове питання: «Кишеня - це необхідність чи забаганка моди?»
Групи виконують самооцінку та взаємооцінку (відповідно до критеріїв  оцінювання) на бланках оцінювання роботи групи(Додаток Г), які знаходяться на партах у кожного учня.
Виступ групи «Дослідників» 
(Презентація «Накладні кишені»).
- Сучасні види кишень;
- Види накладних кишень;
     - Сучасні моделі дитячих, жіночих і чоловічих виробів з накладними кишенями. 
       В залежності від місця розташування на виробі можна розділити всі кишені на дві групи: зовнішні і внутрішні.  В залежності від форми входу в кишеню – з прямолінійним входом або фігурним. В залежності від виду обробки : прорізні і накладні. Накладні кишені можуть мати різну форму, складатися з однієї чи кількох деталей. Кишені оздоблюють вишивкою, тасьмою, аплікацією .


          Після закінчення виступу група «Дослідників» підводить підсумок своєї роботи в певному напрямку, дає відповідь на ключове питання: «Кишеня - це необхідність чи забаганка моди?»
Групи виконують самооцінку та взаємооцінку (відповідно до критеріїв  оцінювання) на бланках оцінювання роботи групи(Додаток Г), які знаходяться на партах у кожного учня.
Вчитель: З презентації ми дізналися, що накладних кишень існує багато: вони можуть бути різної форми, різних розмірів , з різною обробкою і розташовуватися в різних місцях виробу. Для того щоб обробити накладну кишеню нам необхідно знати технологічну послідовність обробки накладної кишені. Саме над цим завданням працювала група «практиків».
      Виступ групи «Практиків»
§  Ознайомлення з інформацією про види накладних кишень;
§  Розробка викрійки накладної кишені (учні роздають викрійку накладної кишені);
§  Демонстрація обробки простої накладної кишені;
§   Розробка інструкційної картки технологічної послідовності обробки накладної кишені (учні роздають інструкційні картки)
(Додаток Б)

     Після закінчення виступу група «Практиків» підводить підсумок своєї роботи в певному напрямку, дає відповідь на ключове питання: «Кишеня - це необхідність чи забаганка моди?»
   Групи виконують самооцінку та взаємооцінку (відповідно до критеріїв  оцінювання) на бланках оцінювання роботи групи (Додаток Г), які знаходяться на партах у кожного учня.
III етап. Закріплення нових знань (Тестування).
Тест на тему «Види кишень» (Додаток В).
   IV етап. Підсумковий
1. Коментар до  виконання  домашнього завдання.
2. Самооцінка науково-пізнавальної діяльності.
3. Оцінка уроку-проекту.

Висновок:
         Під час роботи над проектом учні навчились: планувати і реалізувати власну дослідницьку діяльність, виконувати науковий пошук, аналізувати джерела, узагальнювати і систематизувати зібрані відомості. Оформляти результати проекту у вигляді презентації, публікації. Захищати результати дослідження перед вчителем. В ході виконання проекту учні розв’язали проблемне питання, що кишеня є не тільки елемент одягу, а й одним з дизайнерських рішень оздоблення сучасного одягу.
VІ. Домашнє завдання:  підготуватися до практичної роботи, опрацювати інструкційну картку «Технологічна послідовність обробки накладної кишені»

           Інструкційна картка                                                      (Додаток Б)

                 
   
  (Додаток В)
Тест на тему: «Види кишень»
Ваше прізвище
Питання 1
На які види поділяються кишені?       
Питання 2
На які види поділяються накладні кишені?  
Питання 3
Чи може кишеня бути елементом оздоблення виробу?
Питання 4
Запропонуйте варіанти оздоблення накладної кишені?
Питання 5
В якому напрямку викроюється накладна кишеня?
Питання 6
Яким швом обробляється верхній зріз кишені?
1)    Змету вальним
2)    Наметувальним
3)    Швом у підгин з закритим зрізом
 Питання 7
Яка назва волого-термічної оброки при якій зменшується товщина тканини
1)    Припрасувати
2)    Запрасувати
3)    Розпрасувати
                                 
       Питання 6
Запропонуйте технологічну послідовність обробки накладної кишені
Заметати нижні і бічні зрізи кишені по намічених лініях
Припрасувати кишеню з виворітної сторони
Заметати і застрочити верхній зріз кишені
Зметати і обшити кути кишені з на величину припуску по бічних зрізах
Розкроїти кишеню
Позначити контур кишені прокладними стібками
Припрасувати готову кишеню
Нашити кишеню на основну деталь
Заметати краї кишені надаючи їй потрібної форми

                                                                                         (Додаток А)


                                         Види кишень



                                                                                      

  (Додаток Г)

Форма оцінювання публікації
 Група_____________________ Дата _________________







Форма оцінювання учнівської ПРЕЗЕНТАЦІї

Група_______________________________Дата______


1 коментар: